VI- NÜFUS, SABIKA, ADRES, EKONOMİK /SOSYAL DURUM ve YURDA GİRİŞ-ÇIKIŞ BİLGİLERİNİN TEMİNİ A-Türk Vatandaşlarının Yurtdışı Adresleri ile Ekonomik ve Sosyal Durumlarının Tespiti : UYAP sisteminden adres temini: Yurtdışında bulunan şüpheli, sanık, hükümlü, mağdur, müşteki, müdahil ve tanık durumundaki Türk vatandaşlarının Konsolosluk-net sisteminde kayıtlı adresleri adli mercilerimizce UYAP sistemi üzerinden temin edilmektedir. Adres Sorgulama Ekranı görüntüleri için aşağıdaki resimleri tıklayınız:
- Sınır güvenliği için geliştirilen yeni teknolojiler, sınırların daha etkin korunmasını sağlar.
İzleme mekanizmaları ve göçmenlik kontrolleri üzerinde özel bir dikkat gösterilmektedir. Yolcu kayıtlarının daha etkin yönetilmesi ve gümrük işlemlerinde hızlıca geçiş sağlanması amacıyla yeni sistemler entegre edilecektir. Vizesi ve pasaport işlemleri de bu dönemde daha modern ve kullanıcı dostu bir yapıya kavuşacak.
E-devlet platformu, yurtdışındaki vatandaşların yolcu izleme işlemleri için de önemli bir kaynak teşkil eder. Yolcular, uçuşlarını izlemek veya geçmiş seyahat kayıtlarını incelemek amacıyla platformu kullanabilirler. Bu sayede, seyahatlerinin her aşamasını etkili bir şekilde takip edebilirler.
Yukarıda sadece birkaç örnek olarak verilen avantajlar, elektronik hizmetlerin modern dünyada önemli bir yer tuttuğunu göstermektedir. Bu sistemlerin, uluslararası ilişkiler ve seyahatler açısından sağladığı kolaylıklar, her geçen gün daha da artmaktadır.
Yolculuk planlarınızı başarıyla gerçekleştirmek için gerekli belgelerin ve koşulların tamamını karşılamanız gerekmektedir. Bu bölümde, yolculuğunuzu etkin bir şekilde organize etmek için hangi dokümanların ve şartların sağlanması gerektiği hakkında detaylı bilgiler sunacağız.
Sonuç olarak, e-devlet, yurtdışında yaşayan vatandaşlar için önemli bir destek mekanizmasıdır. Sınır kontrolleri, gümrük işlemleri ve yolcu kayıtları gibi temel işlemlerin yanı sıra, güvenlik ve işlem kolaylığı açısından da büyük bir avantaja sahiptir.
E-Devlet Hizmetlerinin Diğer Ülkelerle Karşılaştırması
- Sınır kontrolleri: Güvenlik standartları ve süreçler, her ülkede farklılık göstermektedir. Örneğin, bazı ülkelerde sınır kontrolleri daha hassas ve teknoloji odaklıdır.
- Elektronik kayıtların kullanımı, vergi uygulamalarını daha şeffaf ve etkili hale getirir.
UYAP sisteminde adresin bulunmaması: UYAP sisteminden adres bilgileri temin edilemezse aşağıda linkleri verilen örneklere uygun bir talepname düzenlenerek Bakanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir. ŞÜPHELİLERİN Nüfus/Adli Sicil/Adres Bilgilerinin Temini İçin Talepname Örneği SANIKLARIN Nüfus/Adli Sicil/Adres Bilgilerinin Temini İçin Talepname Örneği Türk Vatandaşlarının Ekonomik ve Sosyal Durumlarının Tespiti : Yabancı ülkelerde bulunan vatandaşlarımızın ekonomik ve sosyal durumlarının tespiti istemine ilişkin adli yardım talepleri, ilgili kişinin TC kimlik numarasını da içeren kimlik bilgileri ve yurtdışında bilinen en son adresi belirtilerek aşağıdaki linkte örneği gösterilen bir yazı ile adresin yetki çevresinde olduğu dış temsilciliğimizden istenilebilir. Ekonomik-Sosyal Durum Araştırması İçin Dış Temsilciliğimize Yazılacak Yazı Örneği Bu tür taleplerin, Bakanlığımız aracı kılınarak Dışişleri Bakanlığı vasıtasıyla yerine getirilmesi de mümkündür . Ancak yukarıda yazılı yolun uygulanmasının emek ve mesai tasarrufu sağlayacağı düşünülmektedir. B- Yabancıların Yurtdışındaki Nüfus, Sabıka ve Adres Bilgilerinin Temini : İNTERPOLE üye devletlerin vatandaşları : İNTERPOL’e üye olan devletlerin vatandaşı olan yabancı uyruklu kişilerin nüfus-sabıka kayıtları ile adres bilgilerinin teminine ilişkin talepler, Bakanlığımız aracı kılınmaksızın, doğrudan Emniyet Genel Müdürlüğü İnterpol Daire Başkanlığına iletilmelidir. Ancak; İNTERPOL’e üye olmalarına rağmen Afganistan, Almanya, Bangladeş, Bulgaristan, Filistin, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, Irak, İran, Lübnan, Nepal, Nijerya, Pakistan, Somali, Rusya ve Yunanistan bu tür bilgileri INTERPOL aracılığıyla vermediğinden bu ülkere yönelik talepler adli yardımlaşma yoluyla istenilmelidir. Bunun için yukarıda linkleri verilen örnekler dikkate alınarak talepname düzenlenmesi, talepnameye nüfus-sabıka veya adres tespiti istenilen şahsın pasaport veya kimlik fotokopisi ve mevcutsa iddianame eklenerek tercümesiyle birlikte Bakanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir. İNTERPOL’e üye olmayan devletlerin vatandaşları : İNTERPOL’e üye olmayan devletlerin vatandaşı olan yabancı uyruklu kişilerin nüfus-sabıka kayıtları ile adres bilgilerinin teminine ilişkin talepler için yukarıda linkleri verilen örnekler dikkate alınarak talepname düzenlenmesi, talepnameye nüfus-sabıka veya adres tespiti istenilen şahsın pasaport veya kimlik fotokopisi ve mevcutsa iddianame eklenerek tercümesiyle birlikte Bakanlığımıza gönderilmesi gerekmektedir. Bazı devletlerle ilgili istisnai uygulamalar : Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti : İNTERPOL’e üye olmadığından, KKTC'ye yönelik nüfus-sabıka veya adres tespiti talepleri için aşağıdaki linklerde yer alan örneklere uygun talepname düzenlenerek KKTC’ye iletilmek üzere Bakanlığımıza gönderilmelidir. KKTC Nüfus,Adres, Adli Sicil Bilgilerinin Temini İçin Talepname Örneği – Şüpheli KKTC Nüfus,Adres, Adli Sicil Bilgilerinin Temini İçin Talepname Örneği – Sanık Afganistan : Afganistan uyruklulara ilişkin nüfus, sabıka kaydı ve adres tespiti taleplerinde tam doğum tarihi, pasaport numaraları, pasaportun verildiği yer, nüfusa kayıtlı olduğu il, ilçe, köy ve büyükbaba (baba tarafından) isimlerinin de belirtilmesi gerekmektedir. Filistin : Filistin uyruklulara ilişkin nüfus, sabıka kaydı ve adres tespiti taleplerinde kimlik numaralarının, kendi el yazıları ile tam nüfus bilgilerinin, ülkelerindeki adreslerinin ve varsa yakınlarının telefon numaraları bilgilerinin ayrıca büyükbaba (baba tarafından) isimlerinin de belirtilmesi gerekmektedir. Irak : Irak uyruklulara ilişkin nüfus, sabıka kaydı ve adres tespiti taleplerinde talebe konu kişilerin kimlik fotokopisinin, nüfusa kayıtlı olduğu yer adının ve sayfa ve sicil no’larının, parmak izleri ve kendi el yazıları ile ülkelerindeki adreslerinin, akrabalarının adres ve telefon numaraları bilgilerinin de belirtilmesi gerekmektedir. Lübnan : Lübnan uyruklulara ilişkin nüfus ve sabıka kaydı taleplerinde bahse konu kişilerin nüfusa kayıtlı oldukları yer ile nüfus kütük numaraları gerekmektedir. Nepal : Nepal uyruklulara ilişkin nüfus ve sabıka kaydı ve adres tespiti taleplerinde kendi el yazıları ile ülkelerindeki adreslerinin ve varsa yakınlarının telefon numaraları bilgilerinin de belirtilmesi gerekmektedir. Pakistan ve Bangladeş : Pakistan ve Bangladeş uyruklulara ilişkin nüfus ve sabıka kaydı ve adres tespiti taleplerinde tam nüfus bilgilerinin, pasaport numarası, pasaportun verildiği yer, nüfusa kayıtlı oldukları il, ilçe, köy ve kendi el yazıları ile ülkelerindeki adreslerinin ve varsa yakınlarının telefon numaraları bilgilerinin de belirtilmesi gerekmektedir. Somali : Somali’de devlet otoritesi sağlanamadığından bu ülkeye yönelik talepler şimdilik yerine getirilememektedir. C- Yurda giriş ve çıkış kaytılarının temini : Türk ya da yabancı uyruklu şahısların yurda giriş veya çıkışlarına ilişkin bilgiler Valilikler bünyesinde mevcut bilgi işletim sistemlerine işlendiğinden, buna ilişkin talepler bulunulan yer Valiliğinden talep edilmelidir.
Yukarıda bahsedilen örnekler, e-devletin geleceğinin sınırları aşarak, teknoloji ile daha derin bir ilişki kuracağını göstermektedir. Bu ilişki, hem halkın hayat kalitesini artıracak hem de devlet işlemlerinin daha verimli bir şekilde yürütülmesine olanak sağlayacaktır.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
- Sınır Koşulları: Her ülke, kendine özgü sınır koşulları belirler. Bu koşullar, yolculara güvenli ve sorunsuz bir geçiş sağlamak için uygulanır.
E-devletin bu tür hizmetleri, yerel ve uluslararası ekonomilere önemli bir artış sağlaması bakımından da son derece önemlidir. İşbirliği ve verimlilikteki bu artış, ekonomik büyümeyi hızlandırmaya ve sürdürmeye yardımcı olmaktadır.
Her bir özelliğin, insanların günlük hayatlarında kolaylıklar sağlayacağı ve hükümet hizmetlerinin daha erişilebilir hale geleceği umulmaktadır. Bu süreçte, kullanıcı geri bildirimleri de önemli bir yer tutacak ve sürekli olarak sistemler güncellenecektir.
E-Devletin Ekonomiye Katkısı
Gümrük kontrolleri, sınır güvenliği ve pasaport doğrulamaları, yolcu akışının izlenmesi ve kayıtların sürekli gözden geçirilmesi, sistemdeki güvenlik açıklarını azaltmaya ve koruma düzeyini artırmaya yardımcı olmaktadır. Göçmenlik ile ilgili işlemlerde de aynı önlemler uygulanmaktadır; bu sayede sınırlarda ve gümrükteki her türlü tehlike ve risk önlenmeye çalışılır.
İzleme Sistemleri ile Güvenlik: Elektronik izleme sistemleri, yolcu akışını sürekli olarak takip ederek, güvenlik açısından önemli ölçüde katkı sağlar. Bu sayede, olası tehlikelerin önceden tespit edilmesi ve önlenmesi mümkün hale gelir.
Gerekli Belgeler ve Şartlar
Vizesi ve pasaport ile ilgili tüm işlemleri hızlı ve güvenilir bir şekilde yürütmek için bizimle iletişime geçin. İzleme süreçlerini kolaylaştıran ve gümrükte bekleme sürelerini en aza indiren çözümler sunarız. Her turist ve göçmen için özel olarak planlanan bu hizmetler, sınır kontrollerini tamamen sorunsuz hale getirir.
Bugünlerde, elektronik hizmetlerin kullanımı, insanların günlük hayatlarında önemli bir yer tutmaktadır. Bu bölümde, kullanıcıların e-devlet platformları üzerinden sağladıkları kolaylıklar ve deneyimler hakkında genel bir bakış sunacağız.
-Ya da www.turkiye.gov.tr/emniyet-yurda-giriscikis-belge-sorgulama link takip edilerek belgeye ulaşılabilir.
Genel olarak, elektronik hizmetlerin diğer ülkelerle olan karşılaştırması, hizmet kalitesi, erişilebilirlik ve kullanıcı dostluğu açısından önemli farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar, yolcuların seyahat deneyimlerini ve süreçlerin etkinliğini doğrudan etkilemektedir.
Yolcularımız için en iyi deneyimi sağlamak amacıyla, tüm bu süreçleri daha da basitleştirmekteyiz. Tek yapmanız gereken, profesyonel desteğimize başvurmak ve tüm bu karmaşadan kurtulmak için bizimle işbirliği yapmak.
E-Devlet Kullanıcı Deneyimleri
E-Devlet Sistemine Yeni Özellikler Ekleme Planları
E-Devlet Sisteminde Güvenlik Önlemleri
- Göçmenlik kontrollerinde yeni teknolojilerin uygulanması, sınırlarda daha hızlı ve güvenli geçiş sağlar.
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
- İzleme ve kontrol mekanizmaları: Göçmenlik ve pasaport işlemlerinde kullanılan teknolojiler, farklı ülkelerdeki yönetimler tarafından farklı şekillerde uygulanmaktadır.
Bu bölümde, elektronik hizmetlerin diğer ülkelerde nasıl sunulduğu ve bu hizmetlerin Türkiye'deki karşılıklarıyla nasıl bir karşılaştırmaya tabi tutulduğu ele alınacaktır. Özellikle yolculara yönelik hizmetlerin verimliliği ve erişilebilirliği konusunda dikkate değer farklılıklar bulunmaktadır.
- Kayıt: Yolcu bilgilerinin kayıt edilmesi, izleme süreçlerinde ve sınır kontrollerinde yardımcı olur. Bu kayıt, yolculuk sırasında sorunların hızlı bir şekilde çözülmesine olanak tanır.
E-Devlet ve Yurtdışında Yaşayan Vatandaşlar
Yukarıda belirtilen belgeler ve şartlar, yolculuk deneyiminizi daha güvenli ve sorunsuz hale getirmek için kritik öneme sahiptir. Tüm bu gereksinimleri karşıladıktan sonra, keyifli yolculuklar dileriz.
Özellikle yurtdışında yaşayan vatandaşlar, e-devlet aracılığıyla pasaport işlemlerini, göçmenlik belgesi alımlarını ve gümrük beyannamelerini çevrimiçi olarak yürütebilirler. Bu sayede, fiziksel sınırlarda bulunmak zorunda kalmadan, gereksinimlerini hızlı ve güvenli bir şekilde karşılayabilirler.
- Yolcu izleme sistemleri, seyahatlerin daha verimli yönetilmesine yardımcı olur ve güvenlik açısından da önemli avantajlar sunar.
LobTopspinPutaway
Game On at Tennis Club.
SwimCocktailsSocial
Time Out at Sóller Tennis Club.